Ambasadaoro Kolejy - Toko Faha-8
INONA NO DIKAN'NY HOE "ATERAKA INDRAY"?
Maro ireo milaza-tena ho kristiana no mino am-pahatokisana fa “TERAKA INDRAY” izy ireo, nefa tsy azony ny TENA DIKAN'Ny fahateraham-baovao. Ny fahamarinana amin'ity resaka ity, na dia mahagaga aza, dia FANAMBARANA TENA MAHAGAGA INDRINDRA ao amin'ny Baiboly.
Nikodemosy dia Fariseo izay nitana andraikitra ambony; Izy dia iray amin'ireo lohandohan'ny Jiosy. Fantany fa Jesosy dia mpaminany nirahin'Andriamanitra ary nanao fahagagana maro; tena liana tamin'ny fampianaran'i Kristy izy.
Na izany aza, mba hisorohana ny hahitan'ny olona azy miresaka amin’ilay olona izay nantsoin'ny Fariseo hafa hoe "manohitra ny finoana" - ary nampangainy ho " mampivily lalana ny vahoaka maro" - Nikodemosy dia nandeha nanatona an'i Jesosy mangingina, tamin'ny alina.
"Tsy maintsy ateraka indray ianao ..."
Azo antoka fa ny kristiana marina dia tsy maintsy nandray ny Fanahin'Andriamanitra ary tsy maintsy miaina fiainam-baovao ao amin'i Kristy izy (Efes.4:22-24). Na izany aza, dia izany tokoa ve no izy?Ny fahateraham-baovao, araky ny voalazan'ny Baiboly, dia mihoatra lavitra noho izay heverin'ny ankamaroan'ireo milaza-tena ho Kristiana. Rehefa niresaka "fahateraham-baovao " i Jesosy, dia tsy nilaza izay eritreretin’ny ankamaroan'ny olona.
Fahaterahana roa
Nikodemosy dia tsy nahalala afa-tsy fahaterahana ara-batana; tsy nanahirana azy ny nahatakatra fa "izay ateraky ny nofo dia nofo". I Jesosy kosa dia nanondro fa tsy maintsy ateraka indray isika - tsy ara-nofo na hiditra indray ao an-kibon-dreny, araka ny noeritreretin'i Nikodemosy - fa ateraky ny Fanahy, naterak'Andriamanitra Raintsika. Tahaka antsika nateraky ny nofo tamin'ny alalàn'ny ray aman-drenintsika olombelona, dia toy izany koa, isika dia tsy maintsy ateraky ny Fanahy, amin'ny alàlan'ny Ray ara-panahy izay any an-danitra.
Noho izany dia misy fahaterahana roa samihafa, ny iray ara-batana, ny iray ara-panahy. Amin'ny alalàn'ny ray aman-dreny ara-batana, dia natao nofo isika. Hoy Jesosy: "Izay ateraky ny Fanahy dia fanahy" (Jaona 3:6) - noho izany, dia tsy ara-nofo fa ara-panahy.
Tsy hisy ra ao amin'ny vatan’izay "ateraky ny fanahy". Tsy mila fofonaina ny olona toy izany mba hiainany; ho fanahy ara-bakiteny izy, araky ny nolazain'i Kristy.
Izany no ampianarin'ny Baiboly! Ny fahateraham-baovao dia tsy traikefa ara-pihetseham-po, fa fahaterahana ara-bakiteny.
Nampitahain'i Jesosy amin'ny fahaterahana ara-batana ny fahaterahana ara-panahy, ny voalohany dia fanoharana mialoha an’ny faharoa. Ny ray aman-dreny olombelona dia mamindra ny toetrany ara-batana amin'ny zanany; koa rehefa hateraky ny Raintsika any an-danitra isika, dia hanana ny toetrany rehetra ara-panahy.
Hoy Jesosy: "Lazaiko aminao marina dia marina tokoa: Raha tsy ateraka indray ny olona, dia tsy mahazo mahita ny fanjakan'Andriamanitra" (Jaona 3:3).
Tena talanjona i Nikodemosy, ka nanontany an'i Jesosy hoe: " Hataon'ny olona ahoana no hateraka rehefa lehibe; moa mahazo miditra any an-kibon-dreniny indray va izy ka hateraka?" (and. 4).
Dia namaly azy i Jesosy hoe: " aza gaga noho ny nilazako taminao hoe: Tsy maintsy hateraka indray ianareo" (and. 7). Na izany aza, dia mbola tsy nazava tamin’i Nikodemosy izay noresahin'i Jesosy (and. 9-12). Toy izany koa ho an'ny ankamaroan'ny olona ankehitriny; very hevitra koa izy ireo tamin’ireo tenin'i Kristy ireo.
Maro amin’ireo milaza-tena ho kristiana no mihevitra fa efa “teraka indray” izy ireo rehefa “manolo-tena ho an’i Kristy”, sy “atao batisa”. Manomboka eo, dia mihambo ho nahazo ny Fanahy Masina izy ireo ary miaina FIAINAM-BAOVAO ao amin'i Kristy.
Mba tsy haha-diso hevitra an’i Nikodemosy mikasika ny tena dikan'io fahaterahana ara-panahy io, dia nanampy toy izao i Jesosy: "Ny rivotra mitsoka amin'izay tiany, ary renao ny feony, nefa tsy fantatrao izay ihaviany na izay alehany, dia tahaka izany izay rehetra ateraky ny Fanahy” (and. 8).
Mariho tsara io! Rehefa “ateraka indray” ianao, izany hoe ateraky ny Fanahin'Andriamanitra, dia tsy ho hita tahaka ny rivotra ianao. Azonao jerena mora foana ny vokatr'izany, na dia tsy hita maso aza ny rivotra.
Olombelona, "modely tanimanga"
Namorona ny olona voalohany Andriamanitra, dia i Adama, tsy fanahy, fa avy tamin’ny "vovo-tany" (Gen.2:7). Hoy izy tamin'i Adama: "fa vovoka ianao" (Gen.3:19) - amin'ny teny hafa, natao tamin'ny tany tsara taloha fa tsy fanahy. Mety maty ny olombelona ary fizika; Tsy mbola tsy mety maty na ara-panahy izy.
I Adama dia santionany iray tonga lafatra ara-batana. Ilay noforonin'Andriamanitra dia araky nyfizika, olombelona mety maty, namboarina tamin'ny nofo sy ra. Izy io no "modely tanimanga" tonga lafatra tian'i Jehovah hovolavolainy sy hamboariny indray ary ho lasa ZANAKA ARA-PANAHY tonga lafatra.
Tsy misy zavatra lehibe kokoa noho izany eo amin'ny fiainanao! Tsy ho afaka hiditra any amin'ny Fanjakan'Andriamanitra ianao raha tsy "hateraka indray". Kaa aza adino ny manokatra ny Baibolinao mba hanamarinanao ireo andinin-tSoratra Masina tsirairay izay hotononina mba hamaliana ireo fanontaniana ireo; amin'izay dia ho POROFOINAO ny dikan'ny hoe "fahateraham-baovao".
LESONA 8:
ATERAKA HO FANAHY
Iza Moa "Andriamanitra"?
Mba hahatakaranao tanteraka ny dikan'ny hoe "ateraka indray", dia tsy maintsy mahazo ny fanambarana fototra momba an'Andriamanitra ianao , ary koa ny TANJON'ny fiainana.
Ny teny voalohany indrindra ao amin'ny Baiboly dia hoe: "Tamin'ny voalohany Andriamanitra nahary ny lanitra sy ny tany" (Gen.1:1). Elohim no teny hebreo tany am-boalohany hilazana an'"Andriamanitra" eto sy any amin'ny tantaran’ny Famoronana. Izany dia milaza fahamaroan’ny teny hebreo hoe El na Eloah izay midika hoe "Ilay Tsitoha".
Elohim dia anarana iombonana, toy ny hoe "fiangonana", "fianakaviana" na "fanjakana". Raha lazaina amin'ny teny hafa, dia maneho vondrona iray misy olona ROA na MIHOATRA izany. Elohim no "Fanjakana" na "Ankohonan’Andriamanitra". (Amin’ny fampiasàna azy an-davanandro, io teny io indraindray dia entina hilazana ny mpikambana tsy voafetra mazava ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra, na koa, andriamanitry ny mpanompo sampy aza.)
1.Iza no niaraka tamin’"Andriamanitra" rehefa nomorona ny Onivera Izy? Jaona 1.1. Moa ny Teny koa ve dia Andriamanitra? And.1-2. Moa ve ny “Teny” no namorona ny zava-drehetra? And.3. Lasa inona ny “Teny” taty aoriana? And.14.
2. Iza no nanao ny Onivera materialy, anisan’izany ny Tany sy ny karazan’olombelona? Efes.3:9; Kol.1:16-17. Iza izany io “Teny” voalaza ao amin’ny Jaona 1:1 io? Ary iza ilay mpikambana masina hafa ao amin’Fanjakan’Andriamanitra? 1Kor.8:6.
FANAMARIHANA: Jaona 1:1 sy Genesisy 1:1 dia milaza tantara iray ihany, dia ny famoronana ny Onivera. Izay ireo dia manambara fa ireo Olona Ambony roa ireo izay ankohonan’Andriamanitra no namorona ny zava-drehetra.
Ao amin’ny Jaona 1:1, ny teny grika nadika amin’ny teny Malagasy hoe “Teny” dia Logos. Ny dikany koa dia “Mpitondra teny”, na “Izay miteny”. Ny Logos, Ilay “Mpitondra teny” (ny “Teny” ao amin’ny Ankohonan’Andriamanitra) no niteny hoe : “Andeha Isika hamorona olona tahaka ny endritsika, araka ny tarehintsika” (Gen.1:26) – nanatanteraka tamin’izany ny adidiny amin’ny Andraikitra mahatalanjona notànany ao amin’ny Ankohonan’Andriamanitra. Noho izany, ny zava-drehetra dia noharian’ilay Olona Andriamanitra izay lasa taty aoriana ho Jesosy Kristy.
Ny Mandrakizay tao amin'ny Testamenta Taloha
Fantatrao ve hoe iza tamin'ireo Mpikambana roa ao amin'ny Fanjakan'Andriamanitra no nandray anjara tamin'ny raharahan'izao tontolo izao, tamin'ny vanimpotoan'ny Testamenta Taloha? Ilay "Ray" sa i Kristy? Vitsy ny olona mahatakatra io fahamarinana lehibe io, na dia mazava be aza ny Baiboly.
2. Efa nisy nahita an'Andriamanitra ve tamin'ny andron'ny Testamenta Taloha? Gen.17:1; 18:1, 22; 32:30; Eksodosy 24:9-11; 33: 18, 20-23. (Mariho fa ao amin'ny Eksodosy 33:18, i Mosesy dia nangataka manokana hahita ny "voninahitr’i" Jehovah. Na izany aza, tsy afaka nahita mivantana an'Andriamanitra tamin'ny voninahiny izy; raha tsy izany, dia ho faty izy raha nahita Azy).
FANAMARIHANA: Ireo andalana ireo dia manaporofo mazava fa ny Andriamanitry ny Testamenta Taloha dia tsy afaka ho ny "Ray" mihitsy.
3. Iza no nantsoina hoe "vatolampy" tamin'ny andron'ny Testamenta Taloha? 2.Sam.22: 2-3. Niantso an’i Jehovah hoe "vatolampiny" ary "Andriamaniny" ve i Davida? Sal.18:1-3.
FANAMARIHANA: ny Baiboly dia manondro fa ny hoe"vatolampy" dia i Kristy. Izany dia tena figagàna ho an'ireo izay nino foana fa ny Andriamanitry ny Testamenta Taloha dia ilay antsoina tao amin’ny Testamenta Vaovao" hoe "Ray"!
NY ANARAN'I "JEHOVAH". Ireo endri-tsoratra hebreo (vakiana avy ankavanana no miankavia), izay nadika tamin'ny teny frantsay hoe YHVH, dia tsy fantatra mazava ny fanononana azy ireo ankehitriny - ary tsy misy dikany loatra izany. Na izany aza, azo antoka ny tena fisian'ny YHVH. |
I "Jehovah" izay niresaka tamin'ny olona ary niseho taminy dia tonga Jesosy Kristy, satria tsy nisy olona mety maty efa nahita na nandre an'Andriamanitra Ray (Jaona 1:18; 5:37).
Moa ny TENY ihany koa - Ilay lasa KRISTY – ve no nanome ny Didy Folo tamin’ny feony mahery? Eksodosy 20:1-2.
FANAMARIHANA: Ny teny hebreo nadika hoe "JEHOVAH" ao amin'ny Eksodosy 20 dia YHVH. Ka dia ny Logos indray izany, ilay "Mpitondra-Teny”, no nanambara ny Didy Folo teo amin'ny fiangonana rehetra nivory teo am-pototry ny tendrombohitra Sinay.
Saingy inona no fahasamihafana mety ho entin’io fanambarana io? Raha ny marina, izany no mahatonga ny fahasamihafana rehetra! Zava-dehibe ny mahatakatra ny tena maha-Izy an’Ilay Jehovah-n'ny Testamenta Taloha mba hahafahana ho teraka indray miaraka amin'ny toetran’Andriamanitra sy ara-panahy. Ilay Andriamanitry ny Testamenta Taloha, izay heverina hatramin’izay fa masiaka sy lozabe, raha ny marina, dia ny Mpamonjy antsika - tena tia, tsara fanahy, Mpamindra fo ary marina (Eks.34:5-7).
1. Efa nisy olombelona nahita ny tavan'ny Ray ve? Jaona 1:18. Inona no nolazain'i Kristy momba ny Ray? Jaona 5:37.
FANAMARIHANA: Ny teny hoe "Jehovah" dia adika avy tamin'ny teny hebreo hoe YHVH. Ny ankamaroan'ny manam-pahaizana dia mino fa ny YHVH dia avy amin'ny matoanteny hoe "misy" na "miaina". Noho izany, YHVH dia midika hoe "Ilay misy noho ny Tenany ihany", Ilay "velona" hatramin'ny taloha ka ho mandrakizay. Ny Apokalypsy 1:8 dia mamaritra, raha miresaka momba an'i Kristy, fa Izy " no Alfa sy Omega… Ilay ankehitriny sy taloha ary ho avy, dia ny Tsitoha".
Amin'ny teny hebreo tranainy, dia tsy nosoratana ny zana-tsoratra; tononina fotsiny ireo. Ny Jiosy tamin'ny andro taloha (roa arivo taona na mihoatra) dia nihevitra fa ny anarana hoe YHVH dia masina loatra ka tsy azo tononina; noho izany, dia nosoloiny ny zana-tsoratry ny teny iray hafa, adonai, izay midika hoe Ny Tompo na Ilay Mandrakizay. Ny tena fanononana ny YHVH dia tsy fantatsika ankehitriny - ary tsy ilaintsika ny hahafantatra izany.
4. Araky ny 1 Korintiana 10:4, iza ilay "vatolampy"?
Ny Herin'Andriamanitra
Ny ankabeazan'ny Kristiana môderina dia mino fa Andriamanitra dia telo izay iray – misy ny Ray, ny Zanaka ary ny "Fanahy Masina". Izany ve no zava-misy? Andeha hojerena izay lazain'ny Baiboly momba ny Fanahy Masina.
1.Moa ve ny Fanahin'Andriamanitra no HERY namoronan'Andriamanitra? Jer.32:17; Gen.1:1-3; Sal. 104: 30.
2. Ahoana no nampiasan'Andriamanitra ny herin'ny Fanahiny hampisy ireo zavaboary isan-karazany? Sal.148:1-5. Mariho tsara ny teny hoe "nandidy" ao amin'ny andininy 5. Jereo koa ny Salamo 33:8-9 sy ny Genesisy 1:2-3.
3. Mampiasa ihany koa ny herin’ny Fanahiny ve Andriamanitra mba hanohanany sy hitahirizany ary hitantànany ny zavatra noforoniny midadasika? Neh.9:6; Heb.1:2-3; Sal.66:7.
FANAMARIHANA: Andriamanitra dia manana fahefana tanteraka manerana ny Onivera manontolo; Manjaka sy manohana ny zava-drehetra Izy amin'ny alàlan'ny herin'ny Fanahiny.
FANAMARIHANA: Ny Fanahin'Andriamanitra dia tsy "olona fahatelo" ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra; Izany dia HERY avy amin'Andriamanitra izay mameno ny Onivera.
5. Moa ve ny 1 Jaona 5:7 manaporofo fa Andriamanitra dia misy olona telo, araky ny fiheveran'ny maro?
FANAMARIHANA: Fanahy sy Rano sy Rà no voalaza ao. Ny tantara dia manambara fa ny foto-pampianarana momba ny “telo izay iray” (trinité) dia famoronana sy finoan’ny mpanompo sampy izay hita tao amin'ny sivilizasiona maro taloha. Toy izany no nahatonga ny triniten'ny Egyptiana misy an’Isis, Osiris ary Horus; ny fankalazana ny “telo izay iray” dia efa nisy tamin'ny fivavahana tamin'i Nimroda, Sémiramis sy Tamoza, taoriana kelin'ny Safodrano.
6. Moa miresaka ny Fanahy Masina ho toy ny olona ve ny Baiboly? Jaona 1:32; Rom.8:16, 26; 1Pet. 1:11.
FANAMARIHANA: Amin'ny teny grika, dia tsy miandany (tsy misy hoe lahy na vavy) ny teny hoe "fanahy" (pneuma).
Ao amin'ny Jaona 14:26, ny Fanahy Masina dia aseho ho "Mpananatra" (ny teny grika hoe parakletos dia karazana lahy).
Ny foto-pampianarana ekena matetika momba ny "telo izay iray" dia fikasana hamerana ny isan’ny Ankohonan’Andriamanitra. Io foto-pampianarana io dia mandà ny tanjona izay antony namoronan'Andriamanitra ny olombelona. Hahafantatra bebe kokoa io fahamarinana mahatalanjona io ianao rehefa mandalina ny Baiboly amin'ity lesona ity.
4. Moa ve ny Fanahin'Andriamanitra mameno ny Onivera manontolo? Sal.139:7; Jer.23:24. Inona no endrika noraisin'ny Ray sy Kristy? Gen.1:26; Jaona 14:9.
Ny toetran’Andriamanitra
1. Inona no misy ao amin'Andriamanitra? Jaona 4:24. Ary ny olona? 1Kor.15:47.
FANAMARIHANA: Ny iray amin'ireo fahasamihafana lehibe eo amin'Andriamanitra sy ny olona dia izao : Andriamanitra dia Fanahy, fa ny olombelona dia mety maty, vita amin'ny nofo sy ra, nalaina avy tamin'ny vovoky ny tany.
2. Inona no nangatahin'i Kristy tamin'ny Rainy talohan'ny nanomboana azy tamin'ny hazo fijaliana? Jaona 17:5. Tsy maintsy hizara indray ny voninahitry ny Rainy amin'ny Ankohonan’Andriamanitra ve I Kristy? Andininy mitovy.
3. Ahoana no fisehoan'i Kristy, ary ny an'ny Ray, amin'ny hery manontolon’ny tenan’izy ireo ara-panahy nomem-boninahitra? Apok.1:13-16. Ny "Zanak'olona" voalaza ao amin'ity andalana ity dia tsy iza fa Kristy nomem-boninahitra.
FANAMARIHANA: Ny hoe "nomem-boninahitra" dia midika hoe manana HERY LEHIBE SY VONINAHITRA TSY HAY LAZAINA. Tena lehibe ny herin'ny Ray sy Kristy, hany ka ny tenany ara-panahy dia “tahaka ny masoandro mamirapiratra amin'ny heriny”.
4. Inona koa no tsy fitoviana lehibe hafa eo amin'Andriamanitra sy ny olombelona? Inona ny toetra mampiavaka. sy ny fomba fisainan'Andriamanitra? Sal.99:9. Misy olona "masina" takaha an'Andriamanitra ve? 1Sam 2:2. Araka ny hevitrao, moa ve ny olona "masina" amin'ny alàlan’ny tenany ihany? Rom.3:10-18, 23; 8:7; Jer.17:9.
FANAMARIHANA: Ny teny hoe "masina" dia midika hoe madio fo, na tsy manana ota. Ny Persona roa izay misy ao amin’ny Ankohonan’Andriamanitra amin'izao fotoana izao dia manana toetra sy fanahy tonga lafatra; Izy ireo dia "masina" sy ara-panahy.
Nefa kosa, inona no ifandraisan'izany rehetra izany sy ny fahateraham-baovao? Satria tokoa, rehefa ateraka indray ianao, dia hanana ny hery, ny voninahitra ary ny tena fahamasinan'Andriamanitra.
Ny Fifandraisan’ny « Ray amin’ny zanaka »
Mba efa nanontany tena ve ianao hoe, ahoana ny fomba nitomboan'ny fifandraisana, toy izay misy eo amin’ny Ray sy ny zanany lahy, ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra?
1. Inona no nolazain'i Jesosy momba ny tenany sy ny "Rainy"? Jaona 10:30; 17:11. Nefa, iza no manana fahefana lehibe indrindra? Jaona 14:28. Amin'izany, diniho ny 1 Korintiana 11:3.
FANAMARIHANA: ny Ray dia manana fahefana lehibe kokoa satria i Kristy - ny "Teny" na Logos – dia nanao ny zava-drehetra tamin'ny anaran'ny Ray. Ny Ray hatrany no Mpandidy ambony indrindra ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra.
2. Nahoana ny Logos (Kristy) no lasa olombelona nofo aman-drà? Heb.2:9, 14.
FANAMARIHANA: Samy nanota ny olona rehetra (Romana 3:23), ary "fahafatesana no tambin’ny ota" (Romana 6:23). Tonga olombelona ny Logos mba ahafahany mandoa,amin’ny fahafatesany, ny sazin’ny fahafatesana noho ny fahotan'ny olombelona rehetra. Azon'i Kristy natao izany satria sarobidy lavitra noho ny an'ny zanak'olombelona rehetra ny ainy; Izy dia Andriamanitra tonga nofo ~ Andriamanitra natao nofo aman-drà (Jaona 1:14).
FANAMARIHANA: Fony mbola tsy nitsaika tao an-kibon’i Maria i Kristy (ny Logos), dia tsy "Zanak'Andriamanitra" Izy. Izy dia iray amin'ireo Mpikambana roa ao amin'ny Fanjakan'Andriamanitra. Efa nisy hatramin’ny mandrakizay Izy, toy ny «Ray» koa. Tsy misy resaka momba an'i Kristy ho Zanak'Andriamanitra izany talohan'ny naha-torontoronina Azy tao amin'i Maria. Ny nahaterahany ho olombelona no fahaterahany voalohany. Nilaozany ny voninahitra izay nozarainy tamin’Ilay Persona Andriamanitra, izay tonga Rainy, ary teraka teto an-tany Izy ka lasa olombelona, mba hanana fiainana tonga lafatra, ary hanome ny ainy ho fandoavana ny sazy vokatry ny fahotan'izao tontolo izao.
Notorontoronina tao an-kibon'i Maria, reniny ara-nofo, i Jesosy. Na izany aza, tsy toy ny olona hafa rehetra, Izy dia notorontoronin’ny Ray tamin'ny fomba mahagaga, tamin'ny alàlana sy tamin’ny herin'ny Fanahy Masina (Matio 1:20; Jaona 1:14 - ireo andalana ireo dia porofo fanampiny fa ny Fanahy Masina dia tsy olona). Kristy àry dia tonga "Zanak'Andriamanitra"; Ilay persona hafa ao amin’ny Fanjakan'Andriamanitra dia nantsoiny hoe "Rainy". Dia toy izany no nanombohan’ny fifandraisan'ny "Ray sy ny Zanaka", izany hoe fifandraisana ARA-PIANAKAVIANA.
Andao ary hojerena akaiky kokoa ny fifandraisan’izany rehetra izany amin'ny "fahateraham-baovao".
3. Ahoana no nahatonga ny Logos ho lasa nofo aman-drà? Mat.1:18-21. Inona no anarana azon'ilay Mpikambana iray ao amin'ny Fanjakan'Andriamanitra noho ity fanan’anaka mahagaga ity? (Matio 18:35; Jaona 1:14).
Noforonina araky ny endrik'Andriamanitra
Tsy «biby» hafa fotsiny ny olombelona, araka ny nolazain’ny mpanohana ny evolisiona. Ny tanjon'Andriamanitra izay namoronana ny olombelona dia mihoatra lavitra noho izay azo eritreretina. Jereo ny toko voalohany amin'ny Genesisy mba hahalalanao an'io fanambarana mahagaga io.
Ireo andinin-tSoratra Masina ireo dia mandà ny teoria milaza fa «biby» ambony indrindra ny olombelona ary «nivoatra» avy tamin'ireo biby mampinono ambany karazana. Ireo andininy ireo dia milaza mazava fa namorona ny olona araka ny endriny sy ny tarehiny Andriamanitra. Mamorona ny olona araky ny karazany Andriamanitra ankehitriny.
Vitsy kely ny olona mahazo ny dika tsy araky ny mahazatra an'io fahamarinana mampitolagaga io. Nefa, mifandray akaiky amin'io fahamarinana io ny famonjena. Arak’io fanambarana io, dia amin’izao fotoana izao, Andriamanitra dia miteraka ny tenany ihany koa. Ny tanjontsika dia ny ho tonga "zanany" ara-bakiteny, izany hoe Mpikambana ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra.
1. Amin’ny "karazana" inona no noforonina ny biby? Gen.1:20-25.
FANAMARIHANA: Tsy misy resaka fandikana ireo andininy ireo, fa ireo dia manambara fa namorona ny trondro Andriamanitra mba ho maro araky ny karazany avy ireo, ny vorona araky ny karazany avy, ny biby fiompy araka ny karazany avy. Ny karazana tsirairay dia mety hisy tsy fitoviana maro, fa ny zavaboary rehetra dia miteraka araky ny karazany avy. Izany no antony mahatonga ny alika hiteraka alika, ny rajako hiteraka rajako, ny ondry hiteraka ondry, sns.
2. Ary ny olombelona? Araka ny "endrik"’iza ary "mitovy" amin’iza no namoronany azy? Gen.1:26-27.
FANAMARIHANA: Ny zavaboary rehetra dia miteraka araky ny karazany avy: hita io rafitra io amin'ny zava-miaina rehetra. Tahaka ny zavamaniry tsirairay, na ny biby tsirairay, dia mamokatra araky ny karazany avy, dia toy izany koa, ny olombelona dia miteraka araky ny karazany avy. Na izany aza, tsy mitovy amin'ny biby noforonin'Andriamanitra, fa ny olombelona dia namboarina mitovy amin'Andriamanitra.
3. Na dia noforonina nitovy tamin'Andriamanitra aza ny olombelona, moa ve izy dia natao tamin’ny zavatra mitovy amin’ny Azy? Jaona 4:24; Gen. 2: 7.
FANAMARIHANA: Lehibe ny fahasamihafana eo amin'ny fanahy sy ny vovoka. Na dia namboarina araka ny tarehy sy ny endrik'Andriamanitra aza ny olombelona, dia tsy noforonina tamin’ny zavatra mitovy amin’ny Azy ny olombelona. Namboarina avy tamin'ny vovoky ny tany izy io; noho izany dia mety hihalevona izy. Ny tanjon'Andriamanitra dia ny hahatonga azy, amin'ny farany, ho zavaboary ara-panahy.
Izao no vakiana ao amin'ny 1 Korintiana 15: 46-49 "Anefa tsy izay amin'ny fanahy no voalohany, fa izay amin'ny manan'aina, dia vao izay amin'ny fanahy. Ny olona voalohany [Adama] avy amin'ny tany, dia tany; ny olona faharoa [Kristy] dia avy any an-danitra…Ary toy ny nitondrantsika [Kristiana niova fo] ny endriky ny amin'ny tany no hitondrantsika ny endrik'ilay any an-danitra koa. »
Tsy biby fotsiny ny olombelona; manana otri-kery ho tonga olona ara-panahy izy - sahala amin'Andriamanitra.
Ny anjarantsika tsy mampino
Na dia tena mahagaga anao aza ny mihevitra izany, Andriamanitra dia mamorona ny sangan’asany ambony indrindra amin'izao fotoana izao: mamorona toetra ara-panahy lavorary ao amin'ny olombelona mety maty Izy. Andao hodinihina ny porofon’izany; misy zavatra mahatalanjona ny saina amin’izany.
Kanefa, tsy fikasan'Andriamanitra ny hijanonan'ny olona ho toy izany!
Ny famoronana ara-nofo ny olombelona dia tsy inona fa dingana voalohany. Noho ny fanampian'ny Fanahy Masina, io modely tanimanga io dia tsy maintsy volavolaina sy ampianarina amin’ny alàlan’ny traikefa, mba ho tonga sangan’asa ara-panahy tonga lafatra. Azo atao ny mampitaha io fizotran-javatra io amin'ny fiofon’ny fanday alohan'ny hahatongavana ho lolo kanto. Tsy maintsy mandalo «fiofona» ara-panahy ny olombelona; tsy maintsy MIOVA izy mba ho tonga MPIKAMBANA ARA-PANAHY tonga lafatra ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra.
1. Moa ve, ankehitriny, mamolavola ny olona toy ny mpanefy tanimanga Andriamanitra? Isaia 64:7.
FANAMARIHANA: Ny famoronana ny olombelona tao amin'ny Saha Edena dia vita ara-batana fotsiny. Lavorary ara-batana i Adama, saingy tsy zavaboary ara-panahy izy. Izy dia noforonina ho mety lò, izany hoe mety maty.
2. Moa ve fantatr'i Joba fa izy dia noforonina manokana? Joba 14:14-15.
FANAMARIHANA: Azafady diniho manokana ny ampahany farany amin'ny andininy 15: "... ary mba halahelo NY ASAN'NY TANANAO Hianao ». "Ny "asan’ny Tananao" izay resahina dia i Joba. Ity farany dia nahalala fa fitaovana tsotra fotsiny izy eo an-tanan'ny Lehiben’ny Mpanefy t animanga.
3. Moa ve ireo tena Kristiana dia notefen'Andriamanitra ho amin’ny tanjona voafaritra mialoha? Isaia 43:7; Efes.2:10.
FANAMARIHANA: Ny mpisolo-anarana hoe "isika" ao amin'ny Testamenta Vaovao dia matetika ilazana ny Kristiana. Koa raha kristiana isika, dia fitaovana eo an-tanan'Andriamanitra. Eny tokoa, “noforonina hanao asa tsara isika". Amin'ny alàlan'ny Fanahy Masina napetrany ao amintsika, Andriamanitra dia mamorona toetra ara-panahy lavorary ao anatintsika. Nataony ao amintsika ny sarin'ny toetrany manokana. Izy no mamorona ankehitriny, ao an-tsain'ireo tena kristiana, ny fara-tampony indrindra amin'ny zavaboary rehetra noforoniny: toetra tonga lafatra ho an'ireo izay afaka hanjaka hitàna fahefana ambony indrindra any am-parany ao amin'ny Onivera.
Inona no atao hoe "fahateram-baovao"?
Ny filazantsara nentin'i Jesosy ho an'ny zanak'olombelona dia ny "vaovao mahafalin’"ny Fanjakan'Andriamanitra. Misy DIKANY ROA io Fanjakana io. Tsy hoe governemanta fotsiny no hapetrak'i Kristy eto an-tany, amin'ny fiverenany, fa ny ANKOHONAN’ANDRIAMANITRA ihany koa, izany hoe ny Fanjakan'Andriamanitra izay ahitana mpikambana ara-panahy ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra.
2. Asehon’Andriamanitra ve fa tanjony ny hampitombo isa ny fianakaviany masina amin'ny fampidirana zanakalahy maro ao aminy? Heb.2:10; Apok.21:7. Moa ve i Jesosy Kristy tokoa raha ny marina no "lahimatoa" amin’ny zanaka maro, zanak’Andriamanitra? Rom.8:29; Kol 1:18.
FANAMARIHANA: Ny hoe "hitovy endrika" amin’i Kristy dia midika hoe tonga TAHAKA Azy, homem-boninahitra tahaka Azy, isan'ny ANKOHONAN’Andriamanitra, tahaka an'i Kristy koa izay anisan'izany amin'izao fotoana izao.
3. Fa inona no tsy maintsy hitranga, ho an'ny kristiana nofo aman-drà, alohan'ny hidirany ao amin'ny Ankohonan’Andriamanitra? 1Kor.15:39-51; Jaona 3:3-8.
FANAMARIHANA: Nilaza i Jesosy fa tsy maintsy “ateraka indray” isika, izany hoe OVAINA HO TONGA OLONA FANAHY; eny, tsy maintsy ateraka indray isika, amin'ity indray mitoraka ity, avy amin'ny Fanahin'Andriamanitra toy ny zaza ao amin'ny Ankohonany.
1. Tian'Andriamanitra ve ny hampitombo isa ny ankohonany? Lioka 12:32.
Torontoronina amin’izao fotoana izao fa tsy mbola teraka
1. Raha tena Kristiana isika, moa ve efa zanak'Andriamanitra isika eto amin'ity fiainana ity? 1Jaona 3:1-2. Efa nandova ny Fanjakan'Andriamanitra ve isika sa ho lasa mpandova izany amin'ny ho avy? Rom.8:14-17.
FANAMARIHANA: Na dia "zanakalahy" sy "zanak'Andriamanitra" aza isika ankehitriny, dia mbola ho mpandova amin’ny ho avy ihany. Nahoana? Satria isika dia mbola zanaka notorontoronina. Fa rehefa naterak'Andriamanitra isika dia handova ny Fanjakany.
Alohan'ny hanombohana ny dingana faharoan'ny famoronana ny olombelona - ny famoronana antsika ara-panahy - Andriamanitra Ray dia tsy maintsy maha-torontoronina antsika tsirairay avy amin'ny fampidirana ny Fanahy Masina ao amin’ny fanahintsika. Dia ho lonaka avy amin’ny “tsimoky” ny fiainana mandrakizay izany isika. Izany dia fahatorontoronana amin’ny fiainana ara-panahin'Andriamanitra. Ary, toy ny tsaika ara-batana manomboka mitombo ao anatin'ny reniny, ny TOETRANTSIKA ARA-PANAHY dia manomboka MITOMBO rehefa avy notorontoronin’ny Fanahin'Andriamanitra isika.
FANAMARIHANA: Ny teny grika tany am-boalohany dia midika hoe "zanakalahy araky ny lalàna". Ary rehefa nahazo ny fanahin'ny "zanakalahy" toy ny tsimoka ara-panahy izay mandonaka antsika isika, dia tsy "fananganan'anaka" izany. Ny Fanahy Masina dia mahatonga antsika ho tena zanaka notorontoronin’Andriamanitra, satria hitovy amin'ny Raintsika any an-danitra isika rehefa ho teraka ao amin'ny Fanjakany amin’ny farany.
Izany no mahatonga ny Kristiana rehetra, notorontoronin’ny Fanahy, ho tonga zanaka (mbola tsy teraka) an’Andriamanitra Ray, toy ny tsaika izay zanaky ny ray aman-dreniny.
3. Moa ve isika mandray ny toetran'Andriamanitra rehefa notorontoronin’ny Fanahy Masina isika? 2Pet.1:3-4. Inona ny sasany amin'ireo toetran'Andriamanitra, na ny "vokatry" ny toetran'Andriamanitra izay miseho amin'ny fiainan'ny kristiana taorian'ny naha-torontoronina azy tamin’ny Fanahin'Andriamanitra? Gal.5:22-23.
FANAMARIHANA: Ny Fanahy Masina izay azo raisina avy amin'Andriamanitra dia azo ampitahaina amin'ny tsimoka ao amin'ny tsiranoky ny rain'olombelona. Ny Fanahin Andriamanitra dia mamindra amintsika ny toetrany ara-panahy, toy ny raim-pianakaviana iray mamindra ny toetrany ara-batana sy ara-tsaina amin'ireo taranany. Ny Fanahy Masina - izay tsimoka izay maha-torontoronina antsika ara-panahy - dia mampita amintsika ny toetra sy ain'Andriamanitra Raintsika any an-danitra.
Raha tena kristiana isika, araka ny ilazan'ny Baiboly azy, dia zanaka notorontoronin'Andriamanitra isika; Apetrany ao amin’ny fanahintsika ny Fanahiny, ilay tsimoky ny fiainana mandrakizay. Notorontoroniny isika amin'ny alàlan’ny Fanahy Masina, tahaka ny tsimoka ao anatin'ny tsiranoky ny ray izay maha-lonaka ny atody ao amin’ny reny. Azo ampitahaina amin'ny atody iray ny fanahinao. Lasa lonaka noho ny tsimoka ara-panahin’ny fiainana mandrakizay ianao, mba ho afaka mandroso ara-panahy ankehitriny. Saingy, tsy mbola naterak'Andriamanitra ianao, tsy mbola niforona ara-panahy; tsy mbola tsy mety maty ianao. Raha mbola tsy tena miova-fo ianao dia tsy mbola vita ao anatinao io dingana io.
2. Azafady ampitahao ny Galatiana 3:26 sy Efesiana 1:5 amin'ny Romana 8: 14-17. Moa ve ireo andininy ireo manambara ny fahamarinana mitovy, izany hoe ny kristiana dia zanak'Andriamanitra manana anjara handova ny fiainana mandrakizay?
4. Moa ve ny fitiavana ("fiantrana ") no toetra lehibe indrindra an’Andriamanitra izay ampitain'ny Fanahy Masina amintsika? 1Jaona 4:16; Rom.5:5; 1Kor.13:1-13 (mariho indrindra ny andininy 13). Moa ve io fitiavana io dia ilay fitiavana izay mahatonga antsika ho afaka "hanatanteraka" ny Lalàn'Andriamanitra, izany hoe mankatò? Rom.13:10.
Fahateraham-baovao amin'ny fitsanganana amin'ny maty
1. Afaka mandova ny Fanjakan'Andriamanitra ve ny nofo aman-drà? 1Kor.15:50. Inona no tsy maintsy hitranga alohan'ny hahafahantsika ho teraka ao amin’ny Ankohonan’Andriamanitra ho zanani-lahy? Andininy 51-53.
FANAMARIHANA: « Izay ateraky ny Fanahy DIA fanahy » (Jaona 3:6). Na izany aza, tsy mbola nateraky ny Fanahy isika: MBOLA NOFO AMAN-DRA isika. Raha mieritreritra ianao fa efa "nateraka indray", raha izany dia makà paingotra ary tsindromy ny fanondronao. Mahatsapa fanaintainana ve ianao? Mandeha rà ve ny rantsan-tananao? Raha eny, mbola nofo aman-drà ianao; mbola tsy "nateraka indray".
Ireo izay mino fa efa nateraka indray izy ireo dia ao anatin'ny hadisoana lalina indrindra; mbola nofo aman-drà izy ireo. Nilaza i Jesosy fa tsy maintsy "hateraky ny Fanahy" ianao - fa tsy maintsy ho fanahy ianao – mba hidiranao any amin'ny Fanjakan'Andriamanitra (Jaona 3:3, 5). Io fahateraham-baovao io dia hotanterahina amin'ny fitsanganana amin'ny maty.
Fa nahoana ny tena kristiana no tsy mbola naterak'Andriamanitra?
FANAMARIHANA: Maha-torontoronina ny Ray. Tsy "miteraka"Izy; izany andraikitra izany dia voatokana ho an’ny reny. Ny raim-pianakaviana dia manomboka ny hetsika, ary misy fotoana voafetra alohan'ny fiterahana. Tsy mitranga amin'ny fotoana maha-torontoronina izany. Ohatra, ny zaza kelin’ny olombelona dia teraka tokony ho sivy volana any aoriana.
Tahaka ny reny mamahanana sy miaro ny zanany mandritry ny fitondrana vohoka, ny Fiangonana marina dia manana iraka mba hamelona sy hiaro ny tena kristiana, izany hoe "mamahana ny andian'ondry". Ny zanaka notorontoronin’ny Fanahin'Andriamanitra dia tsy maintsy fahanana amin'ny sakafo ara-panahy - tenin'ny Soratra Masina - ary miaina amin'ny Tenin'Andriamanitra rehetra: izany no ahafahan'izy ireo mitombo ara-panahy.
Raha, amin'ny fiverenan'i Jesosy Kristy, mitombo ara-panahy isika, ary raha matotra ny toetrantsika ara-, dia hateraky ny fanahy isika ary ho tonga "zanak'Andriamanitra", satria "zanaky ny fitsanganana amin’ny maty". Dia tsy ho afaka ho maty intsony isika (Lio.20:35-36). Fa raha ilay zaza, notorontoronin’ny Fanahy fotsiny, no tsy nitombo ara-panahy, dia mety ho lasa zaza tsy tonga volana amin'ny fomba fijery ara-panahy izy.
FANAMARIHANA: Koa satria Andriamanitra dia FANAHY, izay "hateraky" ny Rainy any an-danitra dia ho FANAHY; Izy io dia hanana toetra mitovy amin'Andriamanitra. Hanana vatana ara-panahy toa an'i Kristy izy; homem-boninahitra izy ary hahazo HERY ARA-PANAHY mahagaga. Ny hery sy ny voninahitra ara-panahy izay horaisin'ireo kristiana "nateraka indray" amin'ny fitsanganana amin'ny maty, dia ho lehibe tokoa ka hamirapiratra tahaka ny masoandro ny vatany ara-panahy, ary ny fitafiany ho fotsy tahaka ny oram-panala. /
Ireo rehetra izay "haterak'Andriamanitra" dia hahita Azy satria ho ao amin'ny Fanjakana izy ireo - ao anatin'ny Ankohonan’Andriamanitra.
2. Inona ilay famporisihana atao amin'ny kristiana eto amin'ity fiainana ity? 2Pet.3:18; Efes.4:15. Amin'ny fomba ahoana ary iza no tokony "hamelona" azy ireo, mba hitomboany araky ny ohatra nomen'i Kristy? (1Pet.5:1-2; Efes.4:11-13).
3. Momba ny fitsanganana amin'ny maty, inona no nolazain'i Paoly momba ny vatana vaovao horaisin'ny kristiana amin'ity fahaterahana ara-panahy ity? 1Kor.15:42-44. Ho lasa toa an'i Jesosy Kristy ve izy ireo? Fil.3:20-21; 1Jaona 3:2; Mat.17:1-2; Apok.1:13-16; Mat.13:43; Dan.12:3.
Ny fahasamihafana lehibe eo amin'ny “fanorontoronana” sy ny "fiterahana"
Betsaka ny kristiana no mihevitra fa “nateraka indray” izy ireo rehefa "nanaiky an'i Kristy". Tsy novoasany tsara ny 1 Jaona 3:9 izay milaza hoe: "Izay rehetra naterak'Andriamanitra no tsy manota, satria ny voany mitoetra ao anatiny, ary tsy mahay manota izy, satria naterak'Andriamanitra". Vokatr'izany, dia mieritreritra ny olona fa tsy afaka manota intsony amin'ity fiainana ity.
Diso izany fiheverana izany!
1. Nanambara ve ny Apostoly Jaona fa manota ny Kristiana indraindray? 1Jaona 1:8-10. Ao amin'ny andininy faha-8, moa ve ny matoanteny milaza ny ankehitriny? Moa tsy midika ve izany fa manota izy ireo rehefa tonga kristiana? Mariho fa mampiditra ny tenany ao amin'ny teniny izy rehefa miteny hoe "ato anatintsika".
2. Moa ve ny Apostoly Paoly dia tafihan’ny ota indraindray, taorian'ny nibebahany sy nandraisany (naha-torontorinana azy tamin’) ny Fanahy Masina? Rom.7:14-25. Moa ve eto an-tany misy olo-marina mbola tsy nanota? Mpito. 7:20. Tsy efa mazava ve fa ny kristiana, amin'ity nofo mety maty ity, dia mbola tsy mbola tonga lafatra, tsy mbola naterak'Andriamanitra?
FANAMARIHANA: Izay haterak'Andriamanitra dia tsy hanota intsony. Asehon'ny 1Jaona 3:9, fa rehefa haterak'Andriamanitra isika, amin'ny fitsanganana amin’ny maty dia tsy ho afaka hanota intsony isika. Nahoana? Satria amin'izay dia hanana tanteraka ilay toetran'Andriamanitra lavorary isika. Tsy hanana ilay toetra izay mirona hanota intsony isika.
Na izany aza, raha toa ka mbola "notorontoronin'Andriamanitra" fotsiny isika, dia tsy maintsy miady isika mba hanohitra ny fakam-panahy avy amin'ny nofo. Ao anatin'ny fotoan'ny fahalemena, na rehefa voatampoka isika (voafandrika), dia manota indraindray. Aoka hampiana fa raha «zanaka notorontoronin'Andriamanitra» isika, dia tsy tokony hanana fahazarana hanota; izany koa no dikany hafa an'ny 1Jaona 3:9.
Ny fiainan'ny kristiana notorontoronina dia ady tsy tapaka hanoherana ny hafetsen’ny demonia, amin'ny fakampanahy eto amin’izao tontolo izao sy ny fitarihan'ny nofo. Na dia nahazo ny faha-torontoronana amin’ny toetran’Andriamanitra aza ny kristiana (2Pet.1:4), dia mbola manana ny toetra maha-olombelona ao aminy; miady ireo toetra roa ireo (Galatiana 5:17).
Ahoana ny momba ireo "lehilahin'Andriamanitra" izay niaina tamin'ny vanim-potoan’ny Testamenta Taloha? Azontsika fantarina ve na mbola notorontoronina izy ireo, na efa naterak'Andriamanitra? Andao hodinihina io fanontaniana io.
4.Nanana ny Fanahy Masina ve i Davida? Sal.51:12-13. Nanao ahoana ny lehilahy toa an'i Abrahama, Isaka ary Jakoba momba izany? 2Pet.1:21; Rom.8:14; Lioka 13:28. Ary anefa ve tsy i Jesosy Kristy no "LAHIMATOA amin'ny maty"? Kol 1:15-18.
FANAMARIHANA: Satria ireo olona izay niaina tamin'ny andron'ny Testamenta Taloha dia nanana ny Fanahy Masina - ary i Kristy no voalohany naterak'Andriamanitra tamin'ny alàlan'ny fitsanganana amin'ny maty – noho izany, ireo lehilahy ireo dia "notorontoronin'Andriamanitra" fotsiny; mbola tsy "teraka" ao amin'ny Ankohonany izy ireo. Izany fandinihana izany koa dia mihatra amin'ny KRISTIANA REHETRA HATRAMIN'I KRISTY.
3. Andeha hojerena izay lazain'ny 1Jaona 5:18. Tsy manaporofo ve io andininy io fa tsy mbola naterak'Andriamanitra ny kristiana?
Ilay teny grika hoe "gennao"
Ny ankamaroan'ny fisafotofotoana izay manjaka ankehitriny momba ny "fahateraham-baovao" dia noho ny dika dison’ ny teny grika tany am-boalohany hoe gennao ao amin'ny Testamenta Vaovao. Afa-tsy indray mandeha ihany (Jak.1:16, 18), io teny io dia ampiasaina hilazana ny faha-torontoronana ara-panahy sy ny fahaterahana ara-panahy – izany hoe ny famonjena.
Nadika tamin'ny teny frantsay amin'ny matoanteny roa samihafa izany: " engendrer" (torontoronina) ary "naître" ( teraka). Ny dikany dia sady "mitoe-jaza", "torontoronina", "miteraka" ary "teraka" – raha lazaina amin’ny teny fohy, ny fizotra manontolo na ampahany amin'ny fiterahana olombelona vaovao.
Vokatr'izany, satria ny gennao dia sady midika hoe faha-torontoronana sy fahaterahana, dia tsy maintsy avelantsika ny Baiboly handika ny tenany mba hahafantarana ny dikan'io teny io amin'ny andininy toy izao na toy izao.
Amin'ireto ohatra manaraka, ny teny grika dia tokony ho nadika hoe "notorontoronina " fa tsy "nateraka": Jaona 1:12-13; 1Jaona 2:29; 4: 7; 5:1 (indroa); 5:4. Ao amin'ny dikan-teny frantsay Louis Segond, ny gennao dia nadikany hoe "engendré" ao amin'ny 1Korintiana 4:15, Hebreo 1:5 ary 1 Jaona 5: 1.
Inona no tokony hoeritreretina amin'ireo andininy izay iantsoana an’i Kristy hoe "Zanakalahy tokana"? (Jaona 1:14, 18; 3:16; 1Jaona 4:9). Moa ve ireo andalan-tSoratra Masina ireo dia mandà tokoa ny fahamarinana fa ny tena kristiana dia "notorontoronina" tamin'ny Fanahin'Andriamanitra ary tsy maintsy mitombo mba haterak'Andriamanitra amin'ny fitsanganana amin'ny maty?
Tsia, mazava ho azy!
Ireo andininy ireo dia mikasika fotsiny ny faha-torontoronana mahagaga an'i Kristy ao amin'i Maria, reniny. Ny fahatorontoronana ara-batana an'i Kristy - ary koa ny fahaterahany (gennao) - dia niavaka. Tsy mbola nisy olona hafa notorontoronin’ny Fanahin'ny Ray ao amin'ny reny olombelona. Amin'io lafiny io, i Jesosy dia "lahitokana", na"lahimatoa"- ary ho mandrakizay.
Saingy maro ireo izay notorontoronina indray (izany no dikan'ny teny hoe "nateraka indray" ao amin'ny 1Pet.1:3) mba ho lasa zanak'Andriamanitra , notorontoronin’ny Fanahy, amin'ny fitomboana sy ny fahaterahana ara-panahy.
Tsy maintsy hateraka indray ianao
Ny zavatra noforonin'Andriamanitra ary nofaritana ao amin'ny toko voalohany amin'ny Genesisy dia famoronana araky ny fizika. Ny olona, nalaina avy tamin'ny vovoky ny tany, dia natao tamin’ny AKORA noeritreretin'Andriamanitra hakàna tahaka, sy hovolavolaina ary hamboarina ho zavaboary ARA-PANAHY tonga lafatra. Andriamanitra dia maneho antsika ho toy nytanimanga, fa Izy no Mpanefy tanimanga izay mamboatra antsika ho tahaka ny endriny ara-panahy.
Raha amin’ny resaka ara-panahy, ny fanahin’ny olombelona tsirairay dia toy ny atody iray. Ny tsirairay dia teraka TSY FENO; tsy afaka miaina afa-tsy fotoana fohy ihany izy rah any tena marina. Namboarina isika mba hila ny fahafenoana avy amin'ny Fanahy Masina, mba ho mety ho voahary araky ny "endrik'Andriamanitra" ara-panahy sy hiaina mandrakizay.
Na izany aza, misy fahasamihafana lehibe amin'ity fifanahafana ity...
Ny tsaika olombelona dia tsy tonga amin'ny fahamatorana ara-batana sy ara-tsaina alohan'ny fahaterahany, nefa ny kristiana, izay ateraky ny Fanahy, dia tsy maintsy mahazo ny fahamatorana ara-panahy alohan'ny hahaterahany avy amin’ny Fanahy. Amin'ny ankapobeny, aorian’ny fahaterahany vao mivelatra ny zaza vao teraka; fa ity kosa dia "karazana" fitomboana ara-panahy izay tsy maintsy hitranga alohan'ny hahaterahany ara-panahy, ao amin'ny Kristiana notorontoronina (1Pet.1:23; 2:1-2). Ny fitomboana ara-panahin'i Kristy dia tsy nitranga taorian'ny nitsanganany tamin'ny maty, fa natsangana kosa ho lavorary Izy nandritry ny fiainany olombelona; Nomena ho ohatra ho antsika Izy (Heb.2:10 sy 5:8-9).
Tsy misy olona adala hilaza fa, rehefa teraka ho Zanak'Andriamanitrai Kristy, tamin'ny fitsanganany tamin'ny maty (Romana 1:4), dia natsangana tamin'ny maty ho toy ny zaza vao teraka misy fanahy Izy. Natsangana tamin'ny maty izy amin’ny maha-olon-dehibe Azy. Ahoana no nahalalan'ny Apostoly fa Jesosy ihany io? Satria fantatr'izy ireo ny endriny; ary, tao amin'ny vatany nitsangana, dia nitovy tamin'ny Izy mbola olombelona ara-nofo, fa ny tsy hitoviany dia izao : ankehitriny Izy dia natao Fanahy fa tsy nofo aman-drà.
Rehefa "hateraka indray" isika - haterak'Andriamanitra, hiova ho fanahy amin'ny fitsanganana amin'ny maty, isika koa dia hitovy amin'ny maha-isika antsika ankehitriny, raha amin’ny endrika amam-bika, fa ny vatana nitsangana tamin'ny maty kosa dia ho hafa, hatao FANAHY fa tsy. nofo sy rà (1Kor.15:35-44).
Averena indray fa tsy maintsy manomboka mampitombo ao anatintsika io toetra ara-panahy io isika, ary mitombo mankany amin'ny toe-piainan'ny olon-dehibe mandritra ity fiainana ity fa TSY AORIANA. Ny toetra ratsy sy ara-nofo (Rom.8:7; Jer.17:9) dia tokony hiova tsikelikely - ankehitriny! Ity fitomboana ara-panahy ity dia azo rehefa mivelon a amin’ny Tenin'Andriamanitra isika, rehefa mivavaka sy mandray anjara marina amin'ny Asany.
No comments:
Post a Comment